Jednoduchým testom na efektivitu tímu a tímových porád je jedna jediná otázka.
Predstavte si stenu s dvomi dverami. Jedny dvere vedú na poradu vášho tímu. Druhé dvere vedú do kina na zaujímavý film. Ktoré dvere by ste si vybrali? A ktoré dvere by si vybrali Vaši ľudia? Opýtajte sa ich na to anonymne, dostanete zaujímavú informáciu o Vašom tíme.
Ľudia, ktorí pracujú v tímoch s nízkou efektivitou si vyberú dvere do kina. A to je zle – veď na poradách by sa mala riešiť budúcnosť ich spoločnosti a to, ako sa im bude ďalej žiť.
Prečo si ľudia obvykle nevyberú dvere vedúce na poradu? Prečo sú porady neefektívne? To preto, lebo sú nudné a neproduktívne.
Nudné sú preto, lebo sa na nich neriešia konštruktívnym spôsobom pálčivé záležitosti.
Neproduktívne sú preto, lebo im chýba správna štruktúra, potrebná na riešenie rôzneho typu úloh.
Päť najviac rozšírených príčin, prečo sú tímy málo efektívne:
1. chýbajúca dôvera medzi členmi tímu.
2. vyhýbanie sa konštruktívnemu konfliktu.
3. nepreberanie záväzku a neangažovanosť.
4. nebratie kolegov na zodpovednosť za splnenie úloh.
5. nesústredenie sa na tímové výsledky.
Ak sa chcete dozvedieť, ako zvýšiť efektivitu svojho tímu, príďte v stredu 24.4.19 do Bratislavy na dve školenia venované tejto téme:
9:00 – 12:00 hod. Päť krokov k efektívnemu tímu >>>
13:00 – 16:00 hod. Ako robiť efektívne porady >>>
Prajem Vám úspešný deň.
S pozdravom,
RNDr. Alexander Birčák
Kouč a školiteľ.
PS: Ak poznáte niekoho, kto by mohol potrebovať moju pomoc, alebo radu, prepošlite mu prosím tento email.
Zanechaj komentár