Pri predaji obchodníci používajú rôzne techniky, aby zrozumiteľne vysvetlili zákaznikovi, aký produkt predávajú, aké má tovar vlastnosti a čo prípadne robiť, ak to nefunguje. Otvorená komunikácia je spôsob, ako motivovať zákazníka k nákupu.
 
Toto je súčasne spôsob, ako si budovať dlhodobé obchodné vzťahy.
 

Zvláštny typ obchodníkov – šmejdi, často myslia iba na okamžitý zisk a používajú hrubú manipuláciu pri predaji, i pri získavaní nových predajcov.

Podstatou manipulácie je vytvorenie takých podmienok, že si zákazník myslí, že si daný tovar kúpiť musí.
 

Proti šmejdom už boli prijaté opatrenia, aby nemohli tak ľahko klamať a zavádzať ľudí. Najlepšou ochranou pred manipuláciou je ale schopnosť manipuláciu odhaliť a poznať techniky, ako jej odolávať.

Chcete vedieť, aké manipulatívne techniky používajú šmejdi? Pozrite si krátke video (5.58 min),

 
Akú manipuláciu používajú šmejdi >>>



 

 

Ak sa chcete dozvedieť viac o tom, ako odlať manipulátorovi, príďte na naše školenie:

Pozor, manipulácia!

Viac informácií o školení nájdete tu >>>
 

 

Prajem Vám úspešný deň.

A. Birčák 2013 blog 2

S pozdravom,

RNDr. Alexander Birčák
Motivačný kouč a školiteľ.

(Bývalý riaditeľ marketingu Wüstenrotu v Prahe, predseda predstavenstva Sokolovských strojíren a tiež >>>.)

Albisa s.r.o.
Mob: +421 904 864 912